Followers

Monday 8 October 2012

Aksi PTK di Megaride 8 Oct 2012




 Dato Onn, 08 Oct’12… Deruman Samsung Galaxy S2 ku berbunyi  pukul 5 :50am mengejutkan aku dari tidur..alamak dah lewat ni..apesal dari pukul 5 :30 bunyi tadi aku tak sador..lekas2 aku bersiap sebelum amir sampai..ngam2 bukak pintu je..sedara kembor shahrin amir & shahrin amin dah sampai kat pintu belakang rumah..kitorg bertiga pun bergerak ke shell tmn aman tempat berkumpul geng2 PTK..meriah sungguh pagi tu..maklumla kontinjen terbesar..

Perjalanan pagi tu mmg lancar..7 :30 pagi aku, farid & tony dah siap standby beskal kat starting line..ada harapan top 100 nie..kataku dalam hati..aku suruh farid panggil rider PTK lain utk line up.. tapi lepas tu kene halau pulak ngan organizer pasal dia cakap starting ikut group..dengan nada kecewa..aku pun kembali ke padang & mulalah aksi photoshoot..carikla jugak si jubah hitam..takde rezeki nampaknya nak masuk cycling malaysia kali ni..
Pak ayob & haji man dah kayuh awal2..pak ayob dapat rank 27..hj man 65..sesat katanya..takpe..point utk krew tetap ada..
Untuk julung2 kalinya encik Chong menyarung jersi PTK kali ni..ada can nampaknya PTK naik podium..hehehe.. Selepas 1 jam menunggu tiba2 ramai pulak rider tak ikut kata pak ayob..akhirnya terpaksalah diorang lepas kan secara ramai2..amir..syuk..amin..pok nik, along ngan fauzan dapat gak mencilok sampai ke depan..along la paling tak tahan..depan sekali..nak curi masa la…aku pulak terperangkap kat belakang..ngan ajip..kecewa betul..mula2 je moral dah down..mcm manalah nak kejo balik nanti ..
Tepat jam 8 :30pagi bermulalah perlumbaan Megaride 2012..aku pun tak nengok kiri kanan..pam gila2 pasal road Cuma ada 4.3km aje..satu-satu PTK rider habis ku potong..syuk awal2 lagi dah pewai..puncanya minyak urut tok moh katanya..nak masuk offroad barulah dapat motong along yg kat depan tadi..
Masuk aje offroad, aku jumpa Arab Jawa tengah kencing..tak tahan katanya…masani boleh layan lagi..tenaga pun masih kuat..haa..dah jumpa pun Fauzan..best betul, awal2 lagi dia mcm dah pewai..aku pun potong ajelah sambil meminta izan..sampai satu single trail jambatan yg naik bukit tu..fauzan dapat potong balik ..dia amik short cut..dah aku tertinggal kat belakang kat sepuluh rider..
Rupa-rupanya tadi tu Fauzan berlakon je..mmg bukit2 ni favourite dia..makin lama makin laju..abis aku kali nie.. shahrin amir, shahrin amin ngan azmi mmg tak nampak batang hidung la..abis CP1 bayang fauzan dah hilang..
Sampai satu sempang belok kanan naik bukit aku ‘terpaksa’ ikut short cut..dah follow rider depan..tiba2 nampak ada rider turun dari bukit..dalam hati alhamdulillah..lepas aku satu bukit..mintak2 takde sticker kat atas..
Azmi pancit beskal 2 kali katanya..aku pun tak perasan bila masa dia pancit..maklumla focus kat jalan..itulah downhill kuat sangat ..dah sampai masa upgrade tubeless nampaknya..kali kedua pancit Arab jawa menyelamatkan keadaan..
Sampai CP3..aku tiba2 dipotong fauzan..dengan nada sinis..dia menegurku..ko main short cut yea..manalah aku nak tau dah aku ikut rider dpn..lepas tu dia tanya sapa kat depan..entah..manalah aku nak tau..aku dah pewai masa ni..tak larat..nasib baik fauzan ada..datang balik semangat nak kayuh..lepas tu memang aku terperanjat beruk..rupa rupanya amin kat depan..nasib baiklah dia krem..kalo tak mmg aku ngan fauzan kalah hari tu.. sebelum masuk balik road..aku tersesat..inilah gara2 ride nengok rider dpn ..jauh gak dekat 1km..nasib baik amin follow aku masa tu..dia pun sesat gak..hehehe yang buat aku confuse..mcm mana pulak boleh ada marking trail lain pulak ni..aduh….terlepas hajat aku nak kejor balik fauzan kat 4km road nanti..kalo tak mesti ada episode 0.07saat di finish line ni…hehehe..
Sampai Finish line..mmg aku rasa nak pitam..tekan abis..takut2 ada pulak PTK  lain dapat motong tadi..nasib baik takde..fauzan no 103..aku 148..pergh..45 rider motong aku masa sesat tadi..rugi betul..
Selepas itu satu persatu PTK rider sampai..alhamdullilah semua selamat.. adalah 2~3 rider yg sampai CP2 balik..itu pun dah cukup tough..yg penting semua selamat..last rider sampai adalah Bob sambil mendapat tepukan gemuruh dari kitong semua..ok la tu 1st ride..trail tough gila..dpt gak perabihkan..
Apapun Megaride punya trail mmg best..Tahniah buat Shahrin Amir Giblu yang terus unggul di persada carta.. Cuma rasa kecewa tetap ada..hajat duit bonus dah perabih utk upgrade beskal ngan tubelass Swalbe rocket ron laa..racing ralph laa…cassette X0 laa..dan mcm2 lagi…konon2 nak ambik balik champ..hampeh..Terima kasih jugak untuk mekanik & penasihat taktikal PTK, En Shukri yg telah banyak membantu ridar2 PTK dalam meningkatkan prestasi beskal masing2..barulah sedap skrg ni panjat bukit..
Teruskan training ..kita jumpa lagi di batu pahat Giant event nanti..pastinya pasangan kembar  Shahrin Amin & Shahrin Amir akan terus menggegar arena MTB di selatan tanah air

Di garisan permulaan...
                                   Pemenang Most Participant Team in Megaride 2012 - PTK Kulaijaya

                                       Best PTK Rider - Shahrin Amin
                                       Si along ni harap starting je kat depan..huhuhu
                                                Fauzan sebelum CP1 kot
                                                1st row kat Megaride..abis semua aku titik...

                                                   Memerah titisan peluh terakhir...
                                                   Fauzan dah nampak aku kat CP3..makin laju dia ni
                                              Junior PTK Vs Junior PRB
                                         Champ Megaride - Shahrin Amir Giblu

                                             Champ dalam pembikinan --- Mekanik PTK
                                            Lokman sedang mengepak
                                            Calon best photoshot di Megaride
                                              Aksi champ kat downhill
Arab carpet basah kepala
Aksi Azmi pulak..

Ni Tok Moh

Nizam ngan CUBE barunya
Mr T sedang memimpin Fauzan & Ahahrin Amir

Penuh gaya betul rider ni

Ranking PTK di Megaride

No comments:

Post a Comment